۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۱۱

مس‌چی:

تولید روغن زیتون در کشور افزایش می یابد

تولید روغن زیتون در کشور افزایش می یابد

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس گروه زیتون وزرات جهاد کشاورزی گفت: توسعه سطح زیرکشت زیتون، ارتقاء فرآوری محصول و تبدیل واحدهای تولید سنتی زیتون به مدرن برای عرضه محصول استاندارد مهمترین برنامه محوری وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین کارگاه ملی آموزشی ارزیابی حسی زیتون کنسروی صبح روز یکشنبه با حضور تولیدکنندگان، صاحبان صنایع وابسته به فرآوری زیتون و کارشناسان این بخش در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

مهدی مس چی در این کارگاه آموزشی اظهارداشت: این کارگاه با هدف ارتقاء علمی تیم های استانها در بخش محصول کشاورزی زیتون به مدت دو روز برگزار شده و با تبادل تجربه متخصصان درصددیم ظرفیت اجرایی کار را بالا ببریم.

  

وی افزود: انتقال اطلاعات کارشناسی به استانها ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید با تداوم برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی نسبت به این کار اقدام کنیم.

رئیس گروه زیتون وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر کارگاه یاد شده یک دوره در استان زنجان برای آموزش پیمانکاران و عملیات اصلاحی در کارگاههای توسعه کشت در گیلان پیش بینی شده و چهار کارگاه دیگر هم با موضوع آبیاری زیر سطحی، تزریق آبیاری ها، بازاریابی و اقتصاد زیتون و مدیریت زیتون در سطوح شیب دار برگزار خواهد شد.

افزایش تولید زیتون در کشور

مس چی یادآورشد: هدف از اجرای طرح های توسعه زیتون کاری افزایش سطح زیرکشت و میزان میوه آن است تا بتوان تولید روغن زیتون را به سطح مطلوب رساند.

  

این مسئول اظهارداشت: محور فعالیتها بیشتر تولید روغن زیتون است که این سیاست در استانها با جدیت پیگیری می شود تا بتوانیم نیاز کشور را در این بخش تامین کرده و به صادرات هم بیندیشیم.

در این کارگاه دو روزه کارشناسان زیتون وزارتخانه در خصوص راههای افزایش کیفیت محصول و استفاده از امکانات مدرن و بهداشتی برای تولید محصول استاندارد و سالم و راههای افرایش کیفی و کمی محصول اطلاعات لازم را به شرکت کنندگان ارائه می کنند.

کد خبر 2117756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha